Super Juice – Tudatosan a legjobb

A legjobb, amikor úgy sikeres az ember, hogy nem az eredményért, hanem valódi szerelemből dolgozik. Ha pedig mások is szeretik, amit csinál, az a hab a tortán. Perl Virág pont így viszi férjével a Superjuice-t, de azért közben a világbékére is ügyel.

Kívülről nézve úgy tűnhet, a Superjuice rohammal vette be Budapestet, demi a valóság? Mikor indultatok és hol tartotok most?

A SUPERJUICE mint cég nagyon dinamikusan nő. Azonban, ha azt nézzük, hogy Budapest és Magyarország, illetve a környező országok mekkora piac és ennek a piacnak hány százaléka fogyaszt egészséges cold pressed superjuice-okat, akkor mindig azt mondjuk, hogy van még dolgunk bőven. 2014-ben indultunk, most ünnepeljük a 3. születésnapunkat. Ez idő alatt kinőttük a beköltözéskor még olyan hatalmasnak tűnő üzemünket, új termék bevezetésén és egy nemzetközi projekten dolgozunk. Tele vagyunk tervekkel.

Úgy tudom, eredetileg egyikőtök sem vendéglátós, miért kezdtetek mégis egyennyire speciális vállalkozásba?

Én HR vezetőként mentem “nyugdíjba”, a férjem Józsi pedig értékesítési igazgatóként. Ő már korábban váltott, vállalkozni kezdett egészen más iparágban. Láttam, hogy nem könnyű felépíteni egy vállalkozást, de tetszett, hogy csinálhatnék valami kézzel fogható terméket, amire mindig vágytam.  Tervezgettünk, volt pár közös üzleti projektünk, mióta együtt vagyunk, aztán elindultunk a gyümölcs feldolgozás felé, de akkor jött 2013, ami egy nagyon nehéz év volt. Alkalmunk volt átgondolni mindent: egyrészt Józsi mondta, hogy ne pasztőrizáljunk, másrészt fókuszba került az egészség. És akkor megszületett a cold pressed juice gyártás ötlete. Nem bántuk meg.

“Mondjuk az az elvünk, hogy nem bánunk meg semmit, inkább tanulunk belőle.”

A közösségi médiás megjelenéseitek alapján úgy látom, hogy a Superjuiceegy tipikus love branddé vált, menő az üvegeitekket pózolni. Mit gondolsz,mekkora szerepe van ebben a ti tudatos munkátoknak és mennyi a szerencse?

A termék tudatosan a legjobb, de egyáltalán nem tudatosan építettük a brandet és szinte semmi marketinget nem csináltunk. Csak a termékre, a technológiára és a köré épített ki/házhozszállítási szolgáltatásra költöttünk.

Persze a szerencse is segített minket, de az a féle szerencse, aminek adtál lehetőséget, hogy megtalálhassson. Ilyen szerencse, hogy találkoztunk egy egri lánnyal (én is egri vagyok), Koklács Katával a Wine&Go tulajdonosával, akinek meghívására vittünk superjuice-t egy lakáséttermes vacsorára, ahol ettünk egy olyan fügés kenyeret, aminek az ízére azóta is emlékszem. Vajda Józsi sütötte. Elmentünk hozzá a Pékműhelybe, tetszett neki a juice, így Ő lett az első partnerünk. Aztán ajánlott minket az Espresso Embassyba Várady Tibinek, majd jött a Costes Downtown, a Four Seasons, megrendelések a Marriott-tól, a Ritz Carlton-tól, Nagy Dávid a Tampokkal és a Kaffeinekkel, Repka Péter a Madal Kávézókkal és így tovább. Nem is tudok mindenkit felsorolni, de ezúton is köszönjük nekik. Visszatekintve azt mondom, hogy sokkal profibban is csinálhattuk volna. De ez egy szerelemgyerek. És szerintem ez az őszinteség “átjött” a vevőinknek. Idén már tudatosabbak vagyunk és az új projektjeink menedzselésénél már megpróbálunk tanulni a Superjuice történetéből. Szóval sokat dolgoztunk és ezek az energiák végül valahogy elérték a céljukat.

Milyen érzés, amikor olyasmit csinálsz, amit ennyire szeretnek az emberek? Visszaszivárog ez a munkába valahogy, hatással van rád?

Nagyon jó érzés. Ebből táplálkozunk és eleinte csak ez motivált.  Sokan az első vevőink közül ma is velünk vannak: tudjuk, hányas lett a gyerek bizonyítványa, adnak kulcsot a kerthez, hogy be tudjuk vinni hajnal 5-kor a juice-t. Nagyon megtisztelő ez a bizalom. Voltak és vannak olyan vevőink is, akik komoly egészségügyi problémával küzdenek vagy küzdöttek. Lepréseljük nekik a kért összetételű superjuice-t, jobban lesznek és ebben egy kicsit mi is benne vagyunk. Egyébként ezt nem is lehet másképp csinálni, csak szeretettel, boldogságban. Nálunk ez úgy működött, hogy megcsináltuk a superjuice-t, ami másnak egy terméket jelent, de nekünk olyan , mint a gyerekünk. Imádjuk, nevelgetjük. Melyik szülő nem örül a gyereke sikerének?

És  az, hogy hatással vagy a vásárlók életére, visszajut hozzád?

Igen, visszajut. Kölcsönösen hatunk egymásra. Néha napközben most is beülök egy viszonteladónkhoz és nézem az vevők arcát, miközben superjuice-t isznak. A visszatérő vevők mindig nagy örömet jelentenek. Várjuk a szezont és már előre találgatunk, hogy ki fog visszatérni. Elég jó az arány, mert nagyon igyekszünk a legjobbat adni a gyártás során és a szolgáltatásban is.

Az a fajta kvázi küldetéstudat, amivel elindultatok az elején, meddighajt? Van még belőle vagy már rutinból toljátok?

Ha rutin lenne, abbahagynánk. Csinálhatnánk mást is, amivel esetleg még hangosabb sikereket érhetnénk el  – legyen az a siker anyagiakban vagy más jellengű elismerésben mérhető. Maga az iparág is olyan gyorsan fejlődik, szerintem nem lehet rutinből dolgozni. Persze már ki kellett alakítani úgynevezett rutinokat, mert nem működne a cég különben. Ahogy fejlődtünk, nekünk is más feladataink lettek, mint a kezdetekben, így felvettünk állandó munkatársakat, nekik pedig vannak napi heti havi rutinfeladataik. A superjuice-ban épp annyi osztály van, mint egy nagyvállalatnál, csak éppen sokkal kevesebben csináljuk. Egyáltalán nem unalmas. Most kommunikációs szakember vagyok, ahogy pedig ezt befejeztem, megyek az  új üzembe és folyamatszervező leszek. Annyi tennivalónk van még!

Ránézésre sikeres vagy, mi az, amivel esetleg mégis elégedetlen vagy azéletedben és hogyan akarsz rajta változtatni?

Amivel elégedetlen vagyok, azon változtatunk előbb-utóbb. Mindent megbeszélünk, a döntés előkészítésébe bevonjuk a kollégáinkat, partnerként kezeljük őket, tőlük is tanulunk és ezt nagyon élvezzük. Minden sikernek örülünk és ezt meg is osztjuk velük. Fontos, hogy a munkahelyen jó legyen a hangulat. Ez jól megy nekünk. Azonban ha valamin változtathatnék, akkor megnyújtanám a napot még egy pár órával. 😀

Te mennyit iszol a saját termékeidből?

Minden nap iszunk fejenként 1 -2 üveggel. Bori a legkisebb lányunk minden reggel juice-t iszik reggelire, az ő kedvence a 63-as. Nekem a mandulatej és az 55-ös. Na meg a ribizlis, a meggyes és minden, amiben grépfrút van. Józsi mindenivó, most éppen céklásat iszik és a kedvenc gyömbér shot-ját. Sári a nagyobbik lányunk – vele kezdtem kísérletezni a receptúrákat –  a citrusos juice-okat imádja. Alapelv, hogy csak olyan juice-t adunk el, amit magunk is megiszunk.

Szerinted életed végéig ezt fogod csinálni vagy ez most csak egy periódus?

A terveink szerint ezt fogjuk csinálni, de más nagyságrendben.

Ha mégis váltanál, maradnál az élelmiszer-vendéglátás területen vagyvalami egészen másra vágynál?

“A jövőben élünk és ebben gondolkodunk.”

Olyan lehetőségek találtak meg, hogy őrület. Az előbb említett nemzetközi projekten dolgozunk és tovább építjük a superjuice-t. Szóval most kezdődik csak igazán a történet.

Szerinted miben változtatott meg téged a Superjuice?

Az maradtam, aki voltam. Józsi is maradt, aki volt. Az üzletben normálisak és korrektek vagyunk. A magánéletben szintén, de bírjuk a humort meg a világbékét. 😉

5/5 (14)

Kérjük, értékeljen

Előző cikkŐszi piac: Naschmarkt
Következő cikkSütőtökös, spenótos lasagne
Tíz éve írok gasztronómiáról és bár főzök is, de elsősorban inkább az ennivalók mögött álló emberek és folyamatok érdekelnek. A fenntarthatóság az egyik kedvenc témám és mostanában főleg vegán stílusban főzök. Norvégiában.